poniedziałek, 4 lipca 2016

Wybór opon przemysłowych do wózka widłowego

Opony przemysłowe są czasem określane skrótem OTR (ang. off the road – poza drogą). Tego typu ogumienie powinno być przede wszystkim trwałe. Dotyczy to zarówno odporności na przebicie, przecięcie itp. jak również warunki otoczenia (temperatura, rodzaj nawierzchni, obciążenie). Uszkodzenia mechaniczne potrafią doprowadzić do długiej przerwy w pracy. 

Niezwykle ważne jest zachowanie parametrów trakcyjnych w trudnych warunkach. Wpływa ono na bezpieczeństwo oraz efektywność pracy. Nieistotne są za to wygląd bieżnika czy cena. Do kategorii ogumienia przemysłowego należą między innymi opony do wózków widłowych. Jak wybrać najlepsze?

Pełne oraz pneumatyczne opony do widlaków

Opony pełne do wózków widłowych, zwane również superelastycznymi są montowane na standardowych felgach. Należy się na nie zdecydować, jeśli odporność na uszkodzenia mechaniczne to decydujący czynnik. Dzięki pełnej konstrukcji opona nie pęknie pod wpływem kontaktu z ostrym przedmiotem. Eliminujemy więc ryzyko częstych, długich oraz kosztownych dla firmy przerw w pracy. Specjalna warstwa gumy odpowiedzialna za odpowiednie uginanie się sprawia, że komfort jazdy jest zbliżony do tego pry użyciu opony pneumatycznej. 

Opony superelastyczne korzystnie wpływają na stabilność wózka, warto więc przyjrzeć się tej grupie jeśli mamy w planach składowanie na dużej wysokości.
Pneumatyczne opony do wózków widłowych doskonale sprawdzą się w takim terenie, gdzie ryzyko przebicia lub innego uszkodzenia mechanicznego jest małe bądź zerowe. Dzięki pompowanej konstrukcji jazda jest łatwa oraz przyjemna.
Opony przemysłowe
Odpowiednie ogumienie przemysłowe to nie tylko komfort, ale i niższy koszt eksploatacji na przyszłość.
Opony diagonalne i radialne
Klasyczne opony pneumatyczne dzielimy na diagonalne oraz radialne. Dzięki zastosowaniu specjalnej osnowy opony diagonalne gwarantują wysoki komfort jazdy, a ściana boczna jest odporna na uszkodzenia. Osnowa składa się z wielu warstw specjalnego materiału ułożonego na przemian, w dwóch kierunkach oraz pod różnymi kątami. Kąty nigdy nie są większe od 90 stopni. Ilość warstw zależy przede wszystkim od wielkości opony oraz przewidywanego obciążenia. 

Największe minusy opon diagonalnych to gorsza trakcja podczas jazdy po łuku, trochę większe zużycie paliwa i mniej precyzyjne prowadzenie.
Osnowa w modelach radialnych jest ułożona pod kątem 90 stopni. W celu wzmocnienia opony stosowane są tzw. opasania. Wówczas większa powierzchnia opony dotyka podłoża, przez co prowadzenie jest ułatwione; usztywnienie bieżnika wpływa również na mniejsze spalanie. Montaż opon radialnych wymaga dostosowania zawieszenia w wózku.

Opony do wózków – jak wybrać najlepsze?

Przede wszystkim zastanów się, na jakim podłożu będzie pracował sprzęt. Jeśli jest ono równe i nie narazi opony na przebicie – możesz wybrać model pneumatyczny. Przeanalizuj również kwestie związane z precyzją prowadzenia oraz wytrzymałością obciążeniową. 

Pamiętaj, że wybór odpowiedniej opony to decyzja na długi czas. Warto poświęcić nieco więcej czasu na rekonesans, aby być w stu procentach zadowolonym z zakupu!

Artykuł powstał przy współpracy razem z: www.ekka-opony.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz